Bohaterowie w centrum uwagi - Xul - Nowości - Battlenet Network

Nowości

Data publikacji : 01.03.2016

Bohaterowie w centrum uwagi - Xul

Kolejny bohater ze świata Sanktuarium pojawi się już jutro w Nexusie. Oto czego możecie się spodziewać po Xulu, nekromancie z uniwersum Diablo.

"Ci, którzy naruszają Równowagę, zostaną zgładzeni!"

– Xul, Tajemniczy Nekromanta

W samym w sercu dżungli na wschodzie Kedżystanu, enigmatyczni kapłani Rathmy walczą o zachowanie kruchej Równowagi między siłami ładu i chaosu na ziemiach Sanktuarium. Jednak na palcach jednej ręki można policzyć uczniów Rathmy, którzy podeszli do tego wyzwania z podobnym zapałem i biegłością co Xul. Tajemniczy Nekromanta uwolnił Sanktuarium od Najwyższych Złych – teraz nadszedł czas, aby zawitał do Nexusa!

Oficjalna strona Xula na Battle.net

Wyróżnione talenty:

Śmiertelna Rana – przez kilka sekund leczenie otrzymywane przez wrogów trafionych Widmową Kosą jest mniejsze o 75%. W efekcie, wrogie zespoły opierające się w znacznej mierze na Pomocnikach mogą zostać poważnie osłabione w decydującym momencie.

Zwiększenie Obrażeń – wrogowie unieruchomieni Więzieniem z Kości stają się Podatni, otrzymując obrażenia większe o 25%. Kombinacja unieruchomienia i dodatkowych obrażeń może stanowić prawdziwie niszczycielskie narzędzie w starciu z pojedynczymi bohaterami.

Wybuch Zwłok – fani Diablo II z pewnością rozpoznają tę kultową umiejętność Nekromanty. Dzięki temu talentowi trzeba liczyć się z eksplodującymi Szkieletowymi Wojownikami, zarówno w starciach drużyn jak i podczas forsowania drogi przez aleje, ponieważ wybuchające po śmierci szkielety zadają zwiększone obrażenia przeciwnikom niebędącym bohaterami.

Włócznia z Kości kolejna umiejętność ciepło wspominana przez fanów Diablo II. Jest to mierzony pocisk lecący w linii prostej, który zadaje znaczne obrażenia i ma krótki czas odnowienia. Ten talent pomaga Xulowi pokonywać fale wrogów i nękać ich na odległość, a także zapewnia dodatkowe obrażenia w starciach drużynowych.

Okiem grafików:

Sam Didier, kierownik artystyczny i Andrew Kinabrew, grafik 3D:

  • Ravinix: Xul wygląda niesamowicie! Różni się jednak nieco od postaci, którą pamiętam z Diablo II. Skąd wzięła się decyzja, żeby zamienić sztylety, korbacz i kościaną tarczę na kosę?
    • Sam: Chcieliśmy wybrać najbardziej kultowe elementy wyglądu nekromanty z Diablo II, aby gracze od razu wiedzieli, z kim mają do czynienia. Stąd podstawowy, skórzany strój i sztylet w jednej dłoni. Do tego dodaliśmy kosę, aby sylwetka nabrała bardziej zdecydowanego charakteru. W ten sposób Xul naprawdę wyróżnia się spośród innych bohaterów Heroes of the Storm, stanowiąc dzięki swojemu wyglądowi prawdziwe ucieleśnienie śmierci. Nie braliśmy pod uwagę korbacza i kościanej tarczy, ponieważ Johanna znana z Diablo III posługuje się podobnym zestawem broni. Nie chcieliśmy, aby Xul konkurował wizualnie z jej wyposażeniem.
  • Ravinix: Wielbiciele nekromanty z Diablo II nie mogą się doczekać wprowadzenia go do Heroes of the Storm. W jaki sposób ich oczekiwania wpłynęły na projekt Xula?
    • Andrew: Odczuwaliśmy sporą presję! Wielu z nas zagrywało się nekromantą w Diablo II, więc poprzeczka była postawiona wysoko, nawet w samym biurze. Tak jak nasi gracze, podchodzimy do naszych postaci poważnie. Kiedy wyszło Diablo II, nekromanta bardzo pobudził moją wyobraźnię i wpłynął na moje poczucie stylu. Zadbaliśmy o to, żeby w projekcie Xula pojawiły się pewne smaczki stanowiące jasne nawiązanie do Diablo II: skórzana kamizelka, szkielety, a także ukazanie doświadczenia Xula w walce o zachowanie Równowagi. Chcieliśmy, aby wszystkie te elementy pojawiły się w ostatecznej wersji, połączone ze stylem Sammy'ego. Jednocześnie ta postać miała jak najlepiej pasować do Heroes of the Storm.   
  • Ravinix: Xul bez wątpienia sprawia upiorne wrażenie. Czy inspirowało was coś konkretnego, gdy projektowaliście jego wygląd?
    • Sam: Mogliśmy czerpać z ukształtowanej już estetyki czy historii ze świata gry. Idea była taka, aby w postać Xula wpleść elementy charakterystyczne dla nekromanty. Dzięki temu wyróżnia się wśród bohaterów Heroes of the Storm.

Okiem projektantów:

Jade Martin, projektant gry:

  • Ravinix: Podoba mi się, że postać Xula wprowadza do Nexusa sporo fajnych elementów charakterystycznych dla nekromanty z Diablo II, np. Wybuch Zwłok, Włócznię z Kości czy Novę Trucizny. Brakuje jednak golemów. Czy był jakiś konkretny powód, dla którego nie zdecydowaliście się na ich wprowadzenie? Czy są inne elementy znane z Diablo II, które chcieliście dodać, ale się nie udało?
    • Jade: Od początku chcieliśmy wprowadzić golemy lub szkielety. W pewnym momencie testowaliśmy nawet oba rozwiązania, ale okazało się, że golemy nie pasują do zestawu zdolności Xula i sprawiają, że w starciach między drużynami robi się zbyt tłoczno. Nekromanta z Diablo II miał mnóstwo fajnych umiejętności. Byłoby niezwykle ciężko zmieścić je wszystkie w jednej postaci. Zrobiliśmy, co w naszej mocy, dodając klątwy, szkielety, a także Zbroję i Włócznię z Kości. Sam chętnie dodałbym np. golemy, Żelazną Dziewicę, Zęby oraz więcej rodzajów Szkieletowych Magów.
  • Ravinix: Porozmawiajmy o mocnych i słabych stronach Xula. Którzy bohaterowie Nexusa są twoim zdaniem jego najlepszymi przyjaciółmi i najgorszymi wrogami w kontekście rozgrywki?
    • Jade: Xul świetnie sprawdza się przeciwko bohaterom o szybkim ataku, takim jak Illidan, Thrall, Raynor i inni. Jeśli chodzi o sojuszników, ma dobrą synergię z postaciami takimi jak Kael'thas, Muradin czy Johanna. Ich znaczny zasięg ograniczenia kontroli pozwala nekromancie zbliżyć się i użyć Więzienia z Kości. Xula charakteryzuje jednak niska mobilność, więc dobrze radzą sobie przeciwko niemu bohaterowie zachowujący dystans, tacy jak Lunara lub czarodzieje.
  • Obie zdolności bohaterskie Xula wydają się bardzo fajne, ale nie jestem pewien, w jakich okolicznościach najlepiej się sprawdzi każda z nich. Czy możesz opowiedzieć o ich zastosowaniu, aby ułatwić graczom wybór?
    • Jade: Nova Trucizny jest świetnym narzędziem przeciwko drużynom z „szarżującymi” bohaterami, takimi jak Illidan, Rzeźnik czy Tyrael. Użycie jej w chwili, gdy taki bohater wskoczy w nasze szeregi, może szybko obrócić przebieg potyczki na korzyść Xula. Ożywienie Magów świetnie nadaje się do kontroli pola walki i pozycjonowania wrogich bohaterów. Jeśli twój zespół walczy w przewężeniu, można strategicznie rozmieścić Magów i rozdzielić przeciwną drużynę, zmuszając wrogów do wyboru między przyjmowaniem na siebie obrażeń, dalszym rozdzielaniem się lub marnowaniem czasu na zabijanie nieumarłych.

Źródło: Battle.net

Komentarz (0)

  • Brak komentarzy

Pozostałe nowości