Zapowiedź zmian w klasach - Mnich - Nowości - Battlenet Network

Nowości

Data publikacji : 24.11.2015

Zapowiedź zmian w klasach - Mnich

Legion wkroczył w fazę alfa testów w czasie których dostępna jest póki co jedynie lokacja startowa łowców demonów, a my przyglądamy się temu, jakich zmian doczeka się klasa, która stosunkowo niedawno pojawiła się w World of Warcraft. Oto co na najnowszy dodatek Blizzard przygotował dla mnichów.

Witajcie w naszej zapowiedzi zmian w klasach World of Warcraft. W tym wpisie przyjrzymy się mnichowi - aby dowiedzieć się więcej na temat innych klas, zajrzyjcie tutaj.

W tych blogach bliżej przyjrzymy się tożsamościom klas, przedstawimy nowe designy z Legionu oraz pokażemy główne umiejętności każdej specjalizacji - tworząc fundament, który rozbudowywany będzie przez talenty oraz Artefakty. Sprawdźmy zatem co oznacza to w przypadku mnichów z World of Warcraft.

Mnisi zostali wprowadzeni w Mists of Pandaria, a ich historia jest bezpośrednio wpleciona w bogatą fabułę tego dodatku. Mnisi wprowadzają w walce bezpośredniej unikalny styl i wykorzystują egzotyczną magiczną energię, która nie jest znana korzystającym z innych sztuk magicznych. Zarówno w życiu jak i w walce dążą oni do duchowej równowagi, i pomimo, że są śmiertelnie niebezpieczni na polu walki, mnisi rzadko szukają zwady bez odpowiedniego powodu. Postrzegają oni świat nieco inaczej, znajdując moc w wewnętrznym spokoju. Dosyć zaskakujące jest to, że mnisi zajmują się również wytwarzaniem mocnych trunków, które piją w walce.

W Legionie skupiamy się na tym, aby umiejętności oraz rozgrywka wszystkich specjalizacji mnicha bardziej pasowały do obszernej fabuły powiązanej z tą klasą. Przyglądamy się również umiejętnościom, które dobrze wpisują się w postać mnicha, jednak ich mechanika wymaga poprawek.

Brewmaster

Brewmaster to intrygująca postać, jednak jeśli ją zlekceważycie będzie bardzo niebezpieczna. Reprezentujący tę specjalizację mogą się wydawać mieć problemy z zachowaniem równowagi, kiedy łykają swoje wywary w czasie walki, jednak niespodziewane zachowanie nie ma nic wspólnego z ryzykowaniem. Większość wrogów ledwie zaczyna rozumieć dziwaczną naturę stylu walki gorzelników, zanim zostaną przez nich pokonani - zwykle powodem tego jest otrzymanie ciosu beczką w głowę. Kiedy przeciwnikowi uda się zaatakować, nie jest pewne czy brewmaster w ogóle go poczuł.

Rozgrywka

Rozgrywka tej specjalizacji nie pasowała póki co do archetypu postaci. Zamiast zwinnego mistrza sztuk walki opierające się na unikaniu ataków, co doprowadza przeciwników do furii, lecz otrzymującego potężne ciosy, jeśli nie uda mu się ich przewidzieć, Brewmasterzy skupiali się przede wszystkim na silnych tarczach absorbujących obrażenia oraz samodzielnym leczeniu się. Naszym głównym zamierzeniem jest nadanie głębi ich rozgrywce. Zamiast Chi jako zasobu, który nie pasuje do tej specjalizacji, wracamy do ładunków na umiejętnościach z którymi współgrają inne umiejętności.

Oto jak wyglądają podstawowe umiejętności wykorzystywane przez mnicha na specjalizacji Brewmaster:

  • Umiejętności defensywne
    • Ironskin Brew
      • Umiejętność natychmiastowa, 20 sekund odnowienia, 3 ładunki.
      • Zwiększa ilość Stagger o dodatkowych 60% na 6 sekund.
      • Ma wspólne ładunki z Purifying Brew.
    • Purifying Brew
      • Umiejętność natychmiastowa, 20 sekund odnowienia, 3 ładunki.
      • Natychmiast usuwa wszystkie obrażenia ze Stagger.
      • Ma wspólne ładunki z Ironskin Brew.
    • Gift of the Ox
      • Umiejętność pasywna.
      • Kiedy otrzymujesz obrażenia, masz szansę na przywołanie Healing Sphere, która jest widoczna jedynie dla ciebie. Kiedy przejdziesz przez Healing Sphere, uleczy ona obrażenia równe 25% twojego maksymalnego życia.
      • Im mniej życia posiadasz, tym większa szansa na wywołanie tego efektu.
    • Mastery: Elusive Brawler
      • Za każdym razem, kiedy otrzymasz obrażenia w walce wręcz, otrzymujesz 20% szans na unik (dodge) do czasu aż unikniesz kolejnego ataku. Efekt ten nakłada się.
      • Zwiększa również attack power o 20%.
  • Umiejętności ofensywne
    • Keg Smash
      • 40 Energy, 15 jardów zasięgu, umiejętność natychmiastowa, 8 sekund cooldownu.
      • Rozbija na celu beczkę, zadając duże obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu 8 jardów oraz redukując ich szybkość o 50% na 15 sekund.
      • Redukuje pozostały cooldown na umiejętnościach Brew o 4 sekundy.
    • Tiger Palm
      • 25 Energy, bezpośredni zasięg, umiejętność natychmiastowa.
      • Atakuje pięścią zadając pomniejsze obrażenia.
      • Redukuje pozostały cooldown na umiejętnościach Brew o 1 sekundę.
    • Blackout Strike
      • Bezpośredni zasięg, umiejętność natychmiastowa, 3 sekundy cooldownu.
      • Uderza wroga bronią zadając średnie obrażenia fizyczne.
      • Dzieli cooldown z Breath of Fire.
    • Breath of Fire
      • Umiejętność natychmiastowa, 3 sekundy cooldownu.
      • Cele znajdujące się przed mnichem otrzymują pomniejsze obrażenia typu Fire. Jeśli znajdują się one pod wpływem efektu z Keg Smash, będą również płonąć otrzymując pomniejsze obrażenia typu Fire przez 8 sekund.
      • Dzieli cooldown z Blakcout Strike.

Dodatkowo niektóre talenty mogą zmienić rozgrywkę. Oto przykładowy talent specjalizacji Brewmaster:

  • Elusive Dance
    • Umiejętność pasywna.
    • Puryfing Brew daje również do 15% szansy na unik (dodge) na 6 sekund, w zależności od poziomu usuniętych obrażeń z efektu Stagger.

Mistweaver

Mistweaverzy są bardzo unikalni pośród tych, którzy leczą. Energia, którą przekazują jest tajemnicza i często źle odbierana przez zwykłych ludzi - którzy rzadko kiedy opuszczają miejsca w których mieszkają - jako jakaś forma ludowej medycyny. Jednak ci, którzy tkają mgłę dysponują mocą czystej esencji życia, dzięki czemu mogą leczyć rany swych sojuszników. Wewnętrzy spokój prowadzi mistweaverów pozwalając im na podtrzymanie leczących zaklęć przez długi czas oraz daje siłę, która pozwala na zajmowanie się na raz wieloma rannymi sojusznikami.

Rozgrywka

Naszym celem w przypadku specjalizacji Mistweaver jest zachowanie cech, które ją charakteryzują przy jednoczesnym naprawieniu problemów z rozgrywką. Ogólnie rzecz ujmując zmieniliśmy ich umiejętności tak, że będziecie mogli korzystać z nich kiedy chcecie i nie musieli najpierw użyć wielu innych.

Najbardziej wyrazistym przykładem jest Renewing Mist, które służyło jako podstawa do użycia Uplift: zmieniliśmy Renewing Mist tak, aby była samodzielnym zaklęciem oraz zastąpiliśmy Uplift kilkoma nowymi umiejętnościami: Vivify oraz Essence Font. Dodatkowo, pasywny efekt Soothing Mist daje Mistweaverom unikalny styl leczenia, który zapewnia nieco więcej kontroli.

Skupiamy się również na tym, że Mistweaver będzie tylko leczył i nie wspieramy połączonego stylu atakowania-leczenia, który był dosyć nieintuicyjny i nie spełnił naszych oczekiwań. Mistweaverzy korzystają z Many, a nie Chi jako swojego zasobu, ponieważ ograniczało ono rozgrywkę oraz arsenał mnicha w wielu sytuacjach.

Oto jak wyglądają podstawowe umiejętności wykorzystywane przez mnicha na specjalizacji Mistweaver:

  • Mastery: Gust of Mists
    • Twoje bezpośrednie zaklęcia leczące wywołują również leczące mgły, które natychmiast leczą cel za pomniejszą wartość.
  • Soothing Mist
    • Umiejętność pasywna
    • Twoje zaklęcia Effuse, Enveloping Mist oraz Vivify wywołują również efekt Soothing Mist.
    • Po rzuceniu tych zaklęć w dalszym ciągu leczysz cel za pomniejszą wartość co 0.5 sekundy do czasu wykonania innej akcji.
    • Komentarz twórców:
      • Potrzebujecie efektywnego leczenia? Rzućcie dowolne zaklęcie leczące, a Soothing Mist zapewni darmowy efekt leczenia tak długo, jak będzie to dla was przydatne.
      • Potrzebujecie dużych efektów leczenia? Rzućcie zaklęcie leczące na dowolny cel, a następnie przerzućcie się na kolejny bez poświęcania czasu na rzucenie Soothing Mist.
      • W przypadku Mistweaverów w porządku jest to, że mają dostępny global cooldown między kolejnymi zaklęciami - Soothing Mist wypełnia tę lukę.
  • Effuse
    • 1.8% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania.
    • Szybkie i efektywne zaklęcie leczące pomniejszą ilość obrażeń u sojusznika.
  • Enveloping Mist
    • 6.0% Many, 40 jardów zasięgu, 2 sekundowy czas rzucania.
    • Spowija cel leczącymi mgłami, lecząc dużą ilość obrażeń u sojusznika w czasie 6 sekund oraz zwiększając efekty leczenia otrzymywane od ciebie o 30%.
  • Renewing Mist
    • 3.5% Many, zaklęcie natychmiastowe, 6 sekund cooldownu.
    • Otaczasz cel leczącymi mgłami, przywracając dużą ilość życia w czasie 20 sekund.
    • Jeśli Renewing Mist powoduje overhealing, przeniesie się na inny najbardziej ranny cel w zasięgu 20 jardów.
    • Kiedy Renewing Mist leczy, ma 4% szans na zwiększenie efektu leczenia kolejnego Vivify o 50%.
  • Essence Font
    • 8% Many, 40 jardów, zaklęcie podtrzymywane.
    • Wypuszcza leczące pociski w stronę do 6 sojuszników w zasięgu 25 jardów co 1 sekundę przez 3 sekundy.
    • Każdy pocisk leczy średnią ilość obrażeń u sojusznika oraz dodatkową średnią ilość obrażeń w czasie 8 sekund.
  • Vivify
    • 5.0% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania.
    • Przypływ mgieł wokół celu leczy go oraz 2 najbliższych rannych sojuszników za średnią ilość obrażeń.

Dodatkowo niektóre talenty mogą zmienić rozgrywkę. Oto przykładowy talent specjalizacji Mistweaver:

  • Mistwalk
    • 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe, 20 sekund czas odnowienia, 2 ładunki.
    • Natychmiast doskakuje do sojusznika i leczy u niego dużą ilość obrażeń.

Windwalker

Nikt wśród mnichów nie opanował lepiej sztuk walki niż windwalkerzy. Posiadają oni ogromne umiejętności i zdolni są pokonać swych wrogów seriami ataków i kopnięć. Głównym źródłem ich umiejętności są lata intensywnych treningów oraz dyscyplina, jednak naprawdę źródło ich mocy jest bardziej mistyczne. Połączenie kondycji fizycznej, wewnętrznego spokoju oraz korzystanie z mistycznej mocy chi sprawia, że windwalker jest przeciwnikiem z którym trzeba się liczyć.

Rozgrywka

Podobnie jak w przypadku Brewmasterów, skupiliśmy się na wyciągnięciu większej głębi z mniejszego skomplikowania. Nowe Mastery tej specjalizacji, Combo Strikes, zachęca do korzystania z bardziej różnorodnych umiejętności, które wpływają na pozostałe i czerpią z klasycznych gier walki. Dodatkowo, poprawiliśmy nieco Storm, Earth and Fire, aby usunąć z niego pewne problematyczne elementy. Windwalkerzy korzystają z połączenia Energy oraz Chi oraz sporej ilości krótkich cooldownów.

Oto jak wyglądają podstawowe umiejętności wykorzystywane przez mnicha na specjalizacji Windwalker:

  • Mastery: Combo Strikes
    • Twoje umiejętności zadają 25% więcej obrażeń, jeśli nie zostały użyte jako poprzednia umiejętność.
  • Tiger Palm
    • 50 Energy, bezpośredni zasięg, umiejętność natychmiastowa.
    • Atakuje cel zadając pomniejsze obrażenia oraz generuje 2 Chi.
    • Tiger Palm ma 8% szans na sprawienie, że kolejny Blackout Kick będzie darmowy.
  • Blackout Kick
    • 1 Chi, bezpośredni zasięg, umiejętność natychmiastowa.
    • Kopie cel wyzwalając ładunek energii Chi, zadając średnia obrażenia fizyczne.
  • Rising Sun Kick
    • 2 Chi, bezpośredni zasięg, 8 sekund cooldownu.
    • Kopie cel zadając silne obrażenia oraz redukując efektywność zaklęć leczących na celu na 10 sekund.
  • Fists of Fury
    • 3 Chi, bezpośredni zasięg, umiejętność podtrzymywana, 20 sekund cooldownu.
    • Uderza wszystkie cele przed tobą, zadając ogromne obrażenia w czasie 4 sekund. Zadaje zmniejszone obrażenia drugorzędnym celom.
    • Umiejętność może być podtrzymywana w czasie ruchu.
  • Spinning Crane Kick
    • 1 Chi, umiejętność podtrzymywana.
    • Kręcisz się kopiąc cele zadając średnie obrażenia w czasie 1.5 sekundy wszystkim wrogom w zasięgu 8 jardów.
  • Storm, Earth and Fire
    • Rozdzielasz się na trzy duchy żywiołów, które mogą atakować do 3 lub więcej wrogów. Każdy duch zadaje 50% obrażeń oraz wywołuje 50% efektów leczenia.
    • Mnich bezpośrednie kontroluje ducha Storm, zaś Earth i Fire powtarzają ataki mnicha na pobliskich celach.
    • Trwa do wyłączenia lub zniszczenia Earth lub Fire.
    • Komentarz twórców:
      • Umiejętność ta jest teraz aktywnie włączana - nie ma potrzeby wybierania celu! Duchy automatycznie znajdą cele w pobliżu i będą je atakować, kiedy ty będziesz walczył ze swoim celem.

Dodatkowo niektóre talenty mogą zmienić rozgrywkę. Oto przykładowy talent specjalizacji Windwalker:

  • Hit Combo
    • Umiejętność pasywna.
    • Każdy atak, który wywoła Combo Strike pod rząd zwiększa zadawane obrażenia o 1%. Efekt ten nakłada się do 10 razy.

Źródło: Battle.net

Komentarz (1)

  • Replica watches are a admired actualization best with both men and women, every fashionable accepting cast to appear altered from the others. At every day to day occasion, humans ambition to action a accent which would ensure them best appreciation. In adjustment to http://www.replicaswatchesuks.co.uk accomplish their desire, they yield affliction to add something adapted to their actualization account which would accomplish them angle afar from others. A watch is one such account which would admonition one buy account and attention. Since actualization is renewing by the seasons, it involves a lot of media advertisements, online diplomacy and auctions as well. Internet business has fabricated its attendance in the actualization industry. Actualization represents one's claimed actualization and a aftertaste of art. Every month, every one of us spends at atomic hundreds to bags on what we are wearing. There are altered purchasing and bartering sources to renew your closet every season.
    ~Angelina
    2016/01/19 07:41

Pozostałe nowości