Zmiany w zestawie Dziedzictwo Koszmarów na PST - Nowości - Battlenet Network

Nowości

Data publikacji : 17.11.2015

Zmiany w zestawie Dziedzictwo Koszmarów na PST

Łatka 2.4.0 będąca aktualnie w fazie testów, wprowadzi do gry całkiem pokaźną liczbę zmian i nowości w Diablo III: Reaper of Souls. Aktualnie na łamach oficjalnej strony społecznościowej przeczytać możecie wstępne informacje o aktualizacji a chętni mogą spróbować swoich sił na PST, o ile będziecie mieli na tyle dużo szczęścia, by dostać się na serwer testowy. W związku z licznymi aktualizacjami przedmiotów z zestawów, twórcy proszą fanów o pomoc w testowaniu kilku ulepszonych zestawów. Na pierwszy rzut poleciało Dziedzictwo Koszmarów.

W najnowszym wpisie zamieszczonym na forum Blizzarda dowiecie się, jakie zmiany czekają zestaw z pierścieniami i dlaczego twórcy podejmują określone decyzje w stosunku do przedmiotów.

Witajcie,

Chciałbym podzielić się z wami informacjami o najbliższej aktualizacji PST, w której dokonamy zmian dotyczących premii do obrażeń zapewnianej przez zestaw Dziedzictwo Koszmarów (zwany też „zestawem bez zestawów”). Premia zostanie zmniejszona z 800% do 100%. Wściekłych protestujących z widłami proszę o ustawienie się w kolejce po lewej.

Publiczny Serwer Testowy służy między innymi do testowania nowych pomysłów – czasem dość szalonych. W zarysie pierwszej wersji tego zestawu występowała premia 75%, której stanowczo nie można uznać za zwariowaną. Jednak idąc z duchem pozytywnego szaleństwa zwiększyliśmy tę wartość do 800%, żeby móc zgromadzić nieco danych przy mocno rozbieżnych wartościach i ostatecznie znaleźć premię, która będzie idealnie dostosowana do jak największej liczby graczy. Aby sprawdzić granice możliwości naszych rozwiązań, potrzebujemy bardzo wielu kreatywnych graczy, a najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest wprowadzenie przesadzonych wartości. Oczywiście, takie drastyczne zmiany idealnie wpasowują się w ideę PST, a gracze powinni być przygotowani na taki rozwój wypadków.

Dlaczego więc ostatecznie zdecydowaliśmy się na 100%? Spójrzcie na to z punktu widzenia Głębokiej Szczeliny. Potwory z każdego jej poziomu mają o 17% więcej zdrowia niż w poprzednim. Gdybyśmy zmniejszyli premię do obrażeń z 800% do 700%, zmiana byłaby porównywalna do jednego poziomu Głębokiej Szczeliny. Wystarczy spojrzeć na Dziedzictwo Koszmarów na PST, aby dostrzec, że to stanowczo za mało. Nawet zmniejszenie premii z 800% do 400% oznaczałoby jedynie zmianę porównywalną do 4-5 poziomów Głębokiej Szczeliny – tak właśnie działa zasada przyrostu wykładniczego (dokładnie byłoby to 4,41 poziomu Głębokiej Szczeliny, bo 1,17 x 4,41 = ok. 2). W przeliczeniu na obrażenia, zmniejszenie premii do 100% oznacza około 13 poziomów Głębokiej Szczeliny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że będziemy jeszcze eksperymentować z tą premią i dodatkowo ją optymalizować, skala jej zmniejszenia wydaje się zasadna.

Nie chcemy, żeby zestaw Dziedzictwo Koszmarów stał się sine qua non w najlepszych konfiguracjach. Powinien mieć szersze zastosowanie. Naszym zdaniem Dziedzictwo Koszmarów będzie sprawdzać się najlepiej jako klucz, umożliwiający tworzenie wielu sprawiających radość z gry konfiguracji. Po wprowadzeniu kilku ostatnich aktualizacji powstało mnóstwo nowych konfiguracji z myślą o innych zadaniach niż gra w Głębokich Szczelinach. Zaobserwowaliśmy wiele kreatywnych zastosowań broni In-geom, renesans zestawu Mędrca, wykorzystanie zestawu Manajumy do przemieszczania się jako Wściekły Kurczak i wielu innych nowych konfiguracji. Wszyscy coraz wyraźniej dostrzegali, że przedmioty i konfiguracje nie służą tylko do osiągania jak najlepszych wyników w Szczelinach. Jak najszybciej osiągać cele? Co jest najefektywniejsze w grach publicznych? Ostatecznie chodzi też o to, co WAM sprawia FRAJDĘ. Mamy nadzieję, że zestaw Dziedzictwo Koszmarów otworzy nowe możliwości, dzięki którym gracze stworzą nowe, łamiące utarte schematy konfiguracje, radzące sobie z poziomem Udręka X. Chcielibyśmy, żebyście wymyślili własne rozwiązania, które być może nie będą najlepsze na świecie, ale będzie wam się przyjemnie grało w grach publicznych lub stworzycie własny, unikatowy styl gry.

Chciałbym więc poprosić was, dzielni testerzy PST, żebyście dalej eksperymentowali razem z nami i odkrywali najpotężniejsze, najciekawsze konfiguracje, a ostatecznie pomogli nam udoskonalić zestaw Dziedzictwo Koszmarów. Dziękujemy wam za chęć uczestniczenia w tym całym szalonym przedsięwzięciu testowym.

Źródło: Battle.net

Komentarz (0)

  • Brak komentarzy

Pozostałe nowości