Zapowiedź zmian w klasach - Kapłan - Nowości - Battlenet Network

Nowości

Data publikacji : 09.11.2015

Zapowiedź zmian w klasach - Kapłan

Po zapowiedzi klasy łowcy przyszedł czas na kapłanów ze świata Azeroth. Oto jakim zmianą ulegną specjalizacje Holy, Discipline oraz Shadow w nadchodzącym dodatku World of Warcraft: Legion.

Witajcie w naszej zapowiedzi zmian w klasach World of Warcraft. W tym wpisie przyjrzymy się kapłanowi - aby dowiedzieć się więcej na temat innych klas, zajrzyjcie tutaj.

W tych blogach bliżej przyjrzymy się tożsamościom klas, przedstawimy nowe designy z Legionu oraz pokażemy główne umiejętności każdej specjalizacji - tworząc fundament, który rozbudowywany będzie przez talenty oraz Artefakty. Sprawdźmy zatem co oznacza to w przypadku kapłanów z World of Warcraft.

Tożsamość kapłanów jest mocno zarysowana jako głęboko praktykujących duchownych, którzy korzystają z boskiej mocy, aby inspirować i chronić sojuszników oraz leczyć rannych. Mimo, że jest to prawdą w przypadku specjalizacji Holy, te cechy nie są równie istotne w przypadku Discipline oraz Shadow.

Pomimo tych różnic, specjalizacje tej klasy łączy jedna rzecz: niezachwiana wiara w coś, z czego czerpią swą moc. Różnicą jest jedynie jej źródło. W Legionie chcieliśmy podkreślić to oferując unikalną rozgrywkę dla wszystkich specjalizacji.

Holy

Po spędzeniu dużej części życia na studiowaniu pism, wygłaszaniu kazań, większość kapłanów opuszcza swe domy, aby służyć na polu bitwy jako przywódcy duchowi. Tutaj korzystają ze swych świętych mocy, aby błogosławić sojuszników oraz leczyć ich rany. I mimo, że wolą trzymać się z dala od frontu, aby wspierać swych braci, ci błogosławieni czempioni mogą atakować swych wrogów świętym blaskiem. Sprzeciwiają się oni również korzystania z magii cienia i pustki - skłaniają się ku mocy błogosławionego światła i nawet śmierć nie jest w stanie powstrzymać ich leczenia.

Rozgrywka

W związku z czystością tej specjalizacji, chcemy mieć pewność, że Holy będzie dysponowało szerokim wachlarzem interesujących leczących zaklęć. System Shakry był nieco toporny i wymagał dodatkowego ustawienia, abyście mogli efektywnie korzystać z większości czarów oraz ograniczał to, jak płynnie mogliście zmieniać metody leczenia. Usunęliśmy to na korzyść bardziej dynamicznej rozgrywki przy użyciu Holy Words. Nowe Holy Words zostały stworzone tak, aby wydawały się cudowne - mają potężne efekty z długimi cooldownami. Pasywny efekt z Serendipity pozwala na ich redukcję, pozwalając na częstsze korzystanie z Holy Wards. W związku z tym, że kapłani Holy nie korzystają z magii cienia, arsenałem zadającym obrażenia w tej specjalizacji są Smite, Holy Fire oraz Holy Word: Chastise.

Oto jak wyglądają podstawowe umiejętności wykorzystywane przez kapłana na specjalizacji Holy:

  • Heal
    • 2.0% Many, 40 jardów zasięgu, 2.5 sekundowy czas rzucania.
    • Powolne jednak efektywne zaklęcie leczące średnią ilość obrażeń u sojusznika.
  • Flash Heal
    • 3.5% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzuania.
    • Szybkie lecz drogie zaklęcie leczące średnią ilość obrażeń u sojusznika.
  • Holy Word: Serenity
    • 4.0% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe, 2.5 sekundowy czas rzucania.
    • Dokonuje cudu, lecząc ogromną ilość obrażeń u sojusznika.
  • Prayer of Healing
    • 8.0% Many, 40 jardów zasięgu, 2.5 sekundowy czas rzucania.
    • Potężna modlitwa lecząca do 5 rannych sojuszników w zasięgu 15 jardów od celu.
  • Prayer of Mending
    • 2.0% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania, 10 sekund cooldownu.
    • Rzuca na członka grupy zaklęcie, które wyleczy mu średnią ilość obrażeń, kiedy otrzyma on obrażenia. Kiedy wywołany zostanie efekt Prayer of Mending, zaklęcie przeskoczy na kolejnego członka grupy, który jest w zasięgu 20 jardów. Może przeskoczyć do 5 razy i trwa 30 sekund po każdym skoku.
  • Holy Word: Sanctify
    • 5% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe, 1 minuta cooldownu.
    • Wypuszcza światło w miejscu, gdzie stoi cel, lecząc ogromną ilość obrażeń u do 6 sojuszników znajdujących się w zasięgu 10 jardów.
  • Renew
    • 2.5% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe.
    • Wypełnia cel wiarą w Światłość, lecząc go za niewielką ilość natychmiastowo oraz dużą ilość w czasie 15 sekund.
  • Serendipity
    • Umiejętność pasywna.
    • Kiedy rzucasz Flash Heal lub Heal, cooldown Holy Word: Serenity jest skrócony o 6 sekund.
    • Kiedy rzucasz Prayer of Healing lub Prayer of Mending, cooldown Holy Word: Sanctify jest skrócony o 6 sekund.
    • Kiedy rzucasz Smite lub Holy Fire, cooldown Holy Word: Chastise jest skrócony o 6 sekund.
  • Mastery: Echo of Light
    • Twoje bezpośrednie zaklęcia leczące leczą za dodatkowe 25% w czasie 6 sekund.

Dodatkowo niektóre talenty mogą zmienić rozgrywkę. Oto przykładowy talent specjalizacji Holy.

  • Apotheosis
    • Zaklęcie natychmiastowe, 3 minuty cooldownu.
    • Przyjmuje czystą formę Światłości na 30 sekund, zwiększając efekt Serendipity o 200%.

Shadow

Światłość w której skąpanych jest wielu kapłanów odnawia ich i daje im niesamowitą świętą moc. Jednak nawet najjaśniejsze światło rzuca najmroczniejszy cień - a w tej czerni czai się inna siła. Kapłani cienia w pełni przyjmują go, a ich wiara jest równie mocna co wiara w Światłość - jednak skupia się na mrocznej magii i manipulowaniu innymi. Podobnie jak pozostali kapłani, poświęcają oni większość swego życia na czczenie bogów - jednak czerpią swą moc z pustki, której bardzo blisko jest do wymiaru Starych Bogów. Aby w pełni zrozumieć te prastare istoty, muszą oddać się szaleństwu. w tym stanie mroczni kapłani się spełniają, przyjmując szaleństwo i żywiąc się umysłami swych wrogów, aby zwiększyć swą moc.

Rozgrywka

Od dłuższego czasu nawiązywaliśmy do Starych Bogów w zaklęciach i umiejętnościach kapłanów na specjalizacji Shadow, a w Legionie jesteśmy w tym bardziej stanowczy.

Nowy zasób, Szaleństwo (Insanity) lepiej pasuje do Shadow, oferując inną rozgrywkę, która podkreśla ogromną lecz umykającą moc oferowaną przez pustkę. Mind Blast, Shadow Word: Pain oraz Vampiric Touch będą budowały Insanity. Osiągnięcie maksymalnego poziomu Insanity sprawi, że Shadowform zostanie zmieniony w Voidform, dając kapłanowi dostęp do potężniejszej magii pustki, jednak nie będzie można cały czas utrzymać tego stanu. Powinno to zaoferować specjalizacji Shadow ciekawszą rozgrywkę, aby utrzymać się na wysokim poziomie Instanity jak najdłużej.

Kiedy kapłan nie jest pod wpływem Insanity, korzysta on z umiejętności zadających stałe obrażenia w czasie. Dodatkowo w związku z tym, że specjalizacja Shadow odwróciła się od Światłości, nie korzystają już z zaklęć takich jak Heal, Flash Heal czy Prayer of Mending. Power Word: Shield oraz Shadow Mend to ich główne zaklęcia leczące.

  • Voidform
    • Umiejętność pasywna.
    • Kiedy osiągniesz 100 Insanity, zmienia się w Voidform, które zastępuje zaklęcia typu Shadow zaklęciami Void oraz zwiększa obrażenia Shadow o 30%.
    • W Voidform otrzymujesz 2% Haste na sekundę. Ten bonus utrzyma się przez 20 sekund po opuszczeniu Voidform.
    • Voidform sprawia, że cały czas tracisz Instanity, coraz szybciej, aż jego poziom osiągnie zero - wówczas skończy się efekt Voidform.
  • Mind Flay
    • 40 jardów zasięgu, zaklęcie podtrzymywane (channeled).
    • Atakuje umysł celu energią cienia, zadając pomniejsze obrażenia typu Shadow przez 3 sekundy oraz spowalniając cel o 50%.
    • W Voidform zmienia się w Void Flay, który również przedłuża czas trwania Shadow Word: Pain o 3 sekundy.
  • Mind Blast
    • 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania, 9 sekund cooldownu.
    • Atakuje umysł celu zadając duże obrażenia typu Shadow.
    • Generuje 15 Insanity.
    • W Voidform zmienia się w Void Blast, który ma 4,5 sekundy cooldownu oraz przedłuża czas trwania Vampiric Touch o 3 sekundy.
  • Vampiric Touch
    • 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania.
    • Dotknięcie ciemności, które zadaje ogromne obrażenia w czasie 24 sekund oraz leczy kapłana za każdym razem, kiedy zadaje obrażenia.
    • Jeśli Vampiric Touch zostanie usunięte z celu, usuwający zacznie uciekać (efekt Horror) przez 3 sekundy.
    • Za każdym razem, kiedy Vampiric Touch zada obrażenia, generuje 3 Insanity.
  • Shadow Word: Pain
    • 40 jardów zasięgu, natychmiastowe zaklęcie.
    • Słowo cienia, które zadaje niewielkie obrażenia typu Shadow natychmiastowo, a następnie ogromną ich ilość w czasie 18 sekund.
    • Za każdym razem, kiedy Shadow Word: Pain zada obrażenia, generuje 3 Insanity i ma 10% szans na zresetowanie cooldownu zaklęcia Mind Blast.
  • Mastery: Madness
    • Zwiększa obrażenia oraz ilość Insanity generowanego przez Mind Blast, Shadow Word: Pain, Vampiric Touch oraz Shadow Word: Death o 20%.

Dodatkowo, niektóre talenty mogą zmienić rozgrywkę. Oto przykładowy talent specjalizacji Shadow:

  • Oblivion
    • Zaklęcie natychmiastowe, 2 minuty cooldownu.
    • Pozwala pustce na przeniknięcie ciała kapłana, generując natychmiast 100 Insanity.

Discipline

Niektórzy kapłani są pragmatykami. Rozumieją oni, że światło rzuca cień, ciemność jest definiowana przez światło, a prawdziwą dyscypliną wykazują się ci, którzy są w stanie znaleźć równowagę w tych rywalizujących ze sobą mocach, aby służyć większemu dobru. Mimo, że ci kapłani dysponują wieloma świętymi zaklęciami pozwalającymi na wspieranie sojuszników, korzystają również z ciemnych sztuk magii, aby karać swych wrogów - zawsze wykazując dyscyplinę, aby nie popaść w szaleństwo. Wielu twierdzi, że cel uświęca środki - teksty święte jak i przeklęte winny być studiowane i zrozumiane, aby służyć innym.

Rozgrywka

Siła efektów absorbujących stworzyła pewien problem dla healerów, z którym chcemy sobie poradzić w Legionie. Efektywność roli jaką pełnili kapłani Discipline wraz z ich efektami powstrzymującymi otrzymywanie obrażeń, sprawiła, że pozostałe klasy leczące nie miały możliwości wykazania się. W związku z tym specjalizacja ta będzie w mniejszym stopniu kładła nacisk na tarcze, a przy okazji zmieniona zostanie jej mechanika Atonement.

Kapłani Discipline są teraz bardziej definiowani ze względu na korzystanie zarówno z magii Światłości oraz Cienia i ma to wpływ na ich funkcjonowanie w walce. Poświęcając część możliwości leczenia oraz zdejmując nacisk z zaklęć absorbujących obrażenia, otrzymają istotne poprawki w zadawanych obrażeniach. Wciąż pełniąc rolę healera w drużynie, muszą oni równoważyć leczenie swych sojuszników oraz zadawanie obrażeń wrogom w unikalnym stylu rozgrywki. Discipline dysponują potężnymi cooldownami takimi jak Power Word: Barrier, Pain Suppression oraz Rapture, nowym zaklęciem, który usuwa tymczasowo cooldown z Power Word: Shield.

Oto jak wyglądają podstawowe umiejętności wykorzystywane przez kapłana na specjalizacji Discipline:

  • Atonement
    • Umiejętnośc pasywna
    • Plea, Power Word: Shield oraz Shadow Mend nakładają na cel również efekt Atonement na 15 sekund.
    • Kiedy zadajesz obrażenia, natychmiastowo leczysz cele objęte efektem Atonement o wartość 50% zadanych obrażeń.
    • Komentarz twórców: efekt leczenia nie jest dzielony na cele z efektem Atonement - im większa ilość osób pod wpływem Atonement, tym większy efekt leczenia jakie spowodują zaklęcia zadające obrażenia.
  • Mastery: Absolution
    • Zwiększa wartość leczenia z Atonement o 28%.
  • Defensywne zaklęcia
    • Plea
      • 1.2% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe.
      • Szybka, efektywna modlitwa lecząca niewielką ilość obrażeń u sojusznika.
    • Shadow Mend
      • 3.0% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania.
      • Otacza cel cieniem, leczące dużą ilość obrażeń, jednak za pewną cenę.
      • Sojusznik będzie otrzymywał niewielkie obrażenia co 1 sekundę, aż otrzyma połowę wartości otrzymanych wcześniej obrażeń lub kiedy opuści walkę.
    • Power Word: Shield
      • 3.5% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe, 6 sekundowy cooldown.
      • Nakłada na sojusznika tarczę, która absorbuje dużą ilość obrażeń. Trwa 15 sekund.
      • Kiedy tarcza jest aktywna, otrzymywanie obrażeń nie spowalnia rzucanych zaklęć.
    • Power Word: Radiance
      • 7.0% Many, 40 jardów zasięgu, 2.5 sekundowy czas rzucania.
      • Błysk światła leczy cel oraz 5 najbliższych sojuszników za średnią ilość obrażeń oraz nakłada efekt Atonement na 50% jego normalnego czasu trwania.
  • Ofensywne zaklęcia
    • Smite
      • 0.75% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania.
      • Zadaje średnie obrażenia typu Holy.
    • Mind Blast
      • 3.0% Many, 40 jardów zasięgu, 1.5 sekundowy czas rzucania.
      • Uderza w umysł przeciwnika zadając dużą ilość obrażeń typu Shadow.
    • Penance
      • 2.5% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie podtrzymywane (channeled), 9 sekundowy cooldown.
      • Uderza serią świętych pocisków w cel, zadając ogromne obrażenia typu Holy w czasie 2 sekund.
      • Zaklęcie może być podtrzymywane w czasie ruchu.
    • Revelation
      • Umiejętność pasywna.
      • Smite oraz Mind Blast mają 30% szans na zresetowanie cooldownu na Penance.
    • Shadow Word: Pain
      • 2.0% Many, 40 jardów zasięgu, zaklęcie natychmiastowe.
      • Słowo cienia, które zadaje niewielkie obrażenia typu Shadow natychmiastowo, a następnie ogromną ich ilość w czasie 18 sekund.

Dodatkowo, niektóre talenty mogą zmienić rozgrywkę. Oto przykładowy talent specjalizacji Discipline:

  • Grace
    • Umiejętność pasywna.
    • Zwiększa efekty leczenia i absorpcji nie pochodzące z Atonement na celach będących pod wpływem efektu Atonement o 30%.

Mamy nadzieję, że podobała wam się zapowiedź naszego podejścia dla klasy kapłana i jego specjalizacji w World of Warcraft: Legion. Jeszcze dziś pojawi się kolejny artykuł, tym razem poświęcony magowi.

Źródło: Battle.net

Komentarz (0)

  • Brak komentarzy

Pozostałe nowości