Omówienie zmian w balansie Legacy of the Void - Nowości - Battlenet Network

Nowości

Data publikacji : 18.04.2015

Omówienie zmian w balansie Legacy of the Void

Zbliża się pierwsza aktualizacja balansu w becie Legacy of the Void. Przy tej okazji chcielibyśmy podzielić się z wami garścią informacji dotyczących najbliższej przyszłości. Zanim jednak przejdziemy do tego, czego możecie się spodziewać po wprowadzeniu aktualizacji, pragniemy omówić kilka bardziej ogólnych kwestii.

Zróżnicowanie map:

Po pierwsze – nasze refleksje dotyczące zróżnicowania map w Legacy of the Void. Chcielibyśmy osiągnąć jeszcze większą różnorodność map, zwłaszcza w zakresie tych nastawionych na szybki szturm w stosunku do map usposobionych do makrozarządzania – jak to zresztą widać w przypadku bieżącej puli map w becie. Idea, która nam przyświeca, to stworzenie pola dla bardziej zróżnicowanych strategii; jeśli dana rasa ma jakieś braki w konkretnym zakresie, możemy w czasie trwania bety wprowadzić stosowne zmiany, aby to zniwelować. Przykładową przesłanką wskazującą na to, że przyjęliśmy właściwe założenia, są starcia zergów z zergami. Na normalnych mapach lub mapach nastawionych na szybki szturm karakany są prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem w początkowej i środkowej fazie meczu. Jednak wyobraźcie sobie naprawdę rozległą mapę nastawioną na makrozarządzanie (taką, jaka występuje obecnie w becie): wykorzystanie jednostek mobilnych, takich jak zerglingi oraz mutaliski, może się okazać dużo bardziej opłacalne niż ma to miejsce w HotS nawet bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w statystykach tychże jednostek. Zaś przykładem potencjalnego problemu, nad którym będziemy musieli popracować, jest zdolność protosów do tworzenia piątej, szóstej i kolejnych baz na tak ogromnych mapach.


Ocena siły jednostek i zdolności

Chcielibyśmy także podzielić się z wami naszymi refleksjami dotyczącymi określaniem przez graczy niektórych jednostek jako „zbyt potężne”. Nie chcemy przedwcześnie osłabiać wszystkiego, co gracze na pierwszy rzut oka uznają za nieproporcjonalnie mocne. Wiemy z doświadczenia, że dostosowanie się graczy do walki z nowymi, potężnymi jednostkami może zająć trochę czasu. Naprawdę chcielibyśmy utrzymać siłę potężniejszych jednostek na jak najwyższym poziomie, a przede wszystkim skupić się na dopracowaniu i wzmocnieniu innych obszarów – nie zaś na osłabianiu nowo wprowadzonych jednostek oraz ich zdolności.

To powiedziawszy, przejdźmy do konkretnych zmian, których wprowadzenie rozważamy wraz z pierwszą aktualizacją balansu w becie. W przeciwieństwie do wersji gry dostępnej dla ogółu graczy, w wersji beta będziemy wprowadzać aktualizacje balansu bezpośrednio do gry zamiast wypróbowywać je wpierw na mapie do testowania balansu. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest chęć szybszego uzyskania rezultatów w przypadku nowo wprowadzanych elementów.


Zmiany w jednostkach:

Protosi

Adept

  • Zwiększono żywotność postaci z 80/60 do 90/90 pkt.
  • Zmieniono ulepszenie adepta – zamiast obrażeń przeskakujących zapewnia dodatkową przeżywalność.
  • Ulepszenie dodaje obecnie adeptom 50 pkt. osłon.
  • Adept może teraz anulować użycie „transferu psionicznego” w każdej chwili. Kiedy gracz anuluje zdolność, obraz znika i nie następuje teleportacja.
  • Zmniejszono współczynnik obrażeń z 0,4 do 0,167

Nieśmiertelny

  • Zdolność bariery u nieśmiertelnego absorbuje obecnie 200 pkt. (zamiast 100 pkt.).

Orkan

  • Zwiększono obrażenia zadawane przez zdolność dezintegracji do 550 pkt.
  • Jednostki objęte działaniem dezintegracji nie mogą się regenerować, leczyć bądź podlegać naprawie.


Terranie

Cyklon

  • Zmniejszono zasięg namierzania z 15 do 12.
  • Opracowanie ulepszenia powoduje obecnie zwiększenie zasięgu namierzania do 15.


Zergi

Czyhacz

  • Jednostka rozpoczyna grę z zasięgiem 9.
  • Usunięto ulepszenie zasięgu.
  • Atak czyhacza bezpośrednio po zagrzebaniu ma lepszy czas reakcji.


Co dalej?
Oprócz zapoznania się z waszymi opiniami i sugestiami po wprowadzeniu tej aktualizacji, rozważamy jeszcze następujące zmiany:

  • Zdolność protosów do rozbudowy na rozległych mapach oraz zdobywanie przez nich kolejnych baz w późniejszych fazach meczu.
  • Rozdzielenie ulepszeń mechanicznych.
  • Jednostki wykorzystywane w etapie przejściowym poprzedzającym późną fazę gry.


Całość wpisu na temat zmiana i balansu przeczytać można tutaj

Komentarz (1)

  • ale ta strona jest biedna , tyle informacji wychodzi na okraglo o grach blizzarda a tu newsy raz na ruski rok , jeszcze jak sa to z jakimis odnosnikami do angielskich stron lub calkowiet kopiuj wklej, komus juz sie nie chce prowadzic tej strony, nie dziwie sie wiec ze malo kto tu zaglada i komentuje
    ~czeslaw
    2015/04/20 15:07

Pozostałe nowości