Wezwanie do testowania balansu - Nowości - Battlenet Network

Nowości

Data publikacji : 01.02.2015

Wezwanie do testowania balansu

Na oficjalnym blogu Blizzarda pojawił się nowy wpis dotyczący testowania balansu:

Właśnie dodaliśmy do listy map w grach dowolnych StarCrafta II nową mapę do testów balansu o nazwie „Martwe Skrzydło ER (Deadwing LE) 2.1.8 – balans v1.0”. Na tej mapie będziemy testować większe zmiany obejmujące nosiciela roju, jak również skrócenie czasu działania robota obrony punktowej. Są to największe z testowanych przez nas do tej pory modyfikacji i potrzebujemy pomocy społeczności, aby gruntownie je sprawdzić.


Poniżej znajdziecie listę zmian, jak również informacje o tym, jak je przetestować w sposób łatwy i przyjemny! Pamiętajcie jednak, że żadna z tych zmian nie jest ostateczna. Zamierzamy dalej przyglądać się wpływowi każdej z nich na grę i potencjalnie przetestować kolejne, po zapoznaniu się z waszym odzewem na ich temat. Przyjrzyjmy się teraz pełnej liście zmian, które możecie sprawdzić w tej wersji:

Zmiany na mapie do testowania balansu

Mapa do testowania balansu: „Martwe Skrzydło ER (Deadwing LE) 2.1.8 – balans v1.0”


Zergi

  • Nosiciel roju (swarm host)
    • Koszt zmieniony z 200 jednostek minerałów i 100 wespanu do 100 jednostek minerałów i 200 wespanu;
    • Zużycie zaopatrzenia zwiększone z 3 do 4;
    • Szybkość ruchu zwiększona z 2,25 do 2,95;
    • Nosiciele roju wymagają teraz opracowania zdolności zagrzebania;
    • Nosiciele roju nie zderzają się już z szarańczą;
  • Powijanie szarańczy – umiejętność została zmieniona:
    • Usunięto automatyczne używanie, powijanie szarańczy musi być teraz aktywowane ręcznie;
    • Wydłużono czas odnowienia powijania szarańczy z 25 do 60 sekund;
    • Powijanie szarańczy nie wymaga już zagrzebania nosiciela roju.
  • Szarańcza
    • Szybkość ataku zwiększona z 0,80 do 0,60;
    • Czas życia szarańczy wydłużono z 15 sekund (+10 po opracowaniu wytrzymalszej szarańczy) do 30.
  • Jama infekcji
    • Wytrzymała szarańcza – umiejętność została usunięta;
    • Nowe ulepszenie – latająca szarańcza – pozwala latać szarańczy powijanej przez nosicieli roju. Szarańcza może lądować na ziemi i atakować.
  • Wymaga leża;
  • Kosztuje 200 minerałów, 200 jednostek gazu a opracowanie wymaga 160 sekund;
  • Pozwala latać szarańczy powijanej przez nosicieli roju. Szarańcza może lądować na ziemi i atakować;
  • Lądowanie: Nakazuje szarańczy wylądować we wskazanym miejscu, co pozwala jej zaatakować.


Terranie

  • Kruk (raven)
    • Czas działania robota obrony punktowej skrócony z 40 do 20 sekund.

 

Modyfikacja rozszerzeniowa do testowania balansu:

Opublikowaliśmy również uaktualnioną wersję modyfikacji rozszerzeniowej do testowania balansu, więc możecie wypróbować wprowadzone do gry zmiany na mapach innych niż „Martwe Skrzydło (Deadwing)”. Gracze zainteresowani wypróbowaniem modyfikacji rozszerzeniowej poniżej znajdą szczegółowe instrukcje:

  • 1. W menu gier dowolnych należy przejść do opcji „Przeglądaj mapy”;
  • 2. Po dokonaniu wyboru konkretnej mapy, należy kliknąć przycisk „Stwórz z modyfikacją” w prawym dolnym rogu okna;
  • 3. Z rozwijanej listy u góry ekranu należy wybrać sortowanie wg modyfikacji Blizzarda;
  • 4. Z listy należy wybrać modyfikację rozszerzeniową do testowania balansu („Balance Test Mod”) i kliknąć przycisk „Stwórz grę”.

Jeśli ciekawi was, dlaczego zespół odpowiedzialny za balans w grze StarCraft II zdecydował się na wprowadzenie wymienionych powyżej potencjalnych zmian, zapraszamy do zapoznania się z treścią  ostatniego wpisu na forum autorstwa Davida Kima.

Pamiętajcie, że opinie i sugestie oparte na waszych doświadczeniach z jak największej liczby meczów rozegranych w ramach testowania balansu są dla nas niezwykle cennym źródłem informacji. Bardzo prosimy, żebyście przed opublikowaniem na forum swoich opinii na temat powyższych zmian pograli trochę na mapie testowej.

Jak zawsze, jesteśmy wdzięczni za wasze nieustanne wsparcie, a także wszelkie nadsyłane do nas sugestie i opinie. Chcielibyśmy raz jeszcze podkreślić, że żadna z wyżej opisanych zmian nie jest ostateczna. Kiedy uznacie, że gruntownie przetestowaliście wprowadzone przez nas modyfikacje, podzielcie się wrażeniami!

 

Źródło: eu.battle.net

Komentarz (6)

  • Kolejna sprawa. Pisząc 'profesjonalnie' o SC2 na pierwszym miejscu powinny być nazwy angielskie. Polska wersja jest dla kompletnych casuali i n00bów, którzy na ten serwis nie zaglądają (być może się mylę?)

    No i czemu do licha wszędzie jest zero komentarzy? Wszyscy dostali bana?

    Trzecia sprawa layout struny jest do kitu. Nie zachęca do czytania, ani komentowania. Najbardziej udany był na diablo3 (oczywiście layout, nie mylić z grą)
    ~oxox1
    2015/02/01 12:38
  • to po koreańsku powinno być, bo tylko korea potrafi w to grać.
    TLO gra po niemiecku, Stephano czasami po francusku też grał, Korea wiadomo, ale Polak to nie, nie wolno po polsku, w żadnym wypadku, śmieszy mnie ta wszędzie powtarzana bzdura, zazwyczaj przez brązów.
    ~VeR
    2015/02/02 04:45
  • Ja powiem że większość zmian dla zerga jest do dupy. Sorry ale takie odniosłem wrażenie zwiększenie kosztu i cooldown szarańczy tej jednostki jest po prostu śmieszny.
    ~Venucci
    2015/02/02 11:07
  • @VeR

    dawno nie czytałem nic równie przenikliwego! co za umysł, co za styl..i ta ostra riposta na końcu! klękajcie narody
    ~oxox1
    2015/02/03 07:40
  • ~oxox1: Piszesz, że nie zachęca do komentowania, a siejesz spamem. Why?
    ~BeLial
    Battlenet Network
    2015/02/03 13:11
  • widać, że chcą naprawić sc2, pytanie czy nie za późno i czy uda im się dodać tyle rzeczy by przyciągnąć nowych graczy?
    ~emilio
    2015/02/06 21:47

Pozostałe nowości